субота, 5. март 2016.

Tiramisu



Danas vam donosim recept za tiramisu. Predivan italijanski desert koji u nekom bukvalnom prevodu znaci "probudi me".. I tako on mene budi nekoliko puta dnevno. :)
Cinjenica da se pravi za svega destak minuta, tera me da uvek kada pomislim sta bih slatko mogla da napravim - da se setim njega. :) Jedina mana je sto onda mora da odstoji nekoliko sati, najbolje preko noci, a potom nestane za tren. 

Ovog puta sam ga spremala malo drugacije. 
Ispisacu originalne mere (za pleh 20x30 cm) i nacin pripreme, kao i sta dodati ukoliko zelite da ga servirate u casama. 
I da, ja sam ovog puta umakala piskote u  neku blagu kafu koju sam imala u kuci, jer inace ne pijem kafu, pa nisam videla da sam ostala i bez one "za goste", ali vi slobodno stavite jacu. :)

Od sastojaka vam je potrebno:

1 solja jake kafe 
2 manja (ili jedno vece-duplo) pakovanje piskota
4 jaja
80 g secera
500 g maskarpone sira (ja ponekad stavim i vajkrem i zaista je odlicna i najslicnija zamena)

Ukoliko zelite i cokoladni sloj trebace vam:

300 ml slatke pavlake
150 g cokolade za kuvanje
2 kasike secera

Jos

Kakao za posipanje 
Cokolada za ukrase (po zelji)

Priprema:

Odvojiti zumanca od belanaca.
Umutiti dobro zumanca sa secerom. Zatim dodati maskarpone i nastaviti sa mucenjem dok se sve dobro ne sjedini
Zatim umutiti cvrsto belanca, a potom varjacom/spatulom lagano umesati u smesu sa zumancima.


I varijanta (u plehu):

Piskote umakati u kafu i redjati u pleh:
piskote, polovina fila, opet piskote, a zatim i druga polovina fila. Posuti kakaom.

II varijanta (u casama):

(Oko 8 casa, zavisi od velicine)

Prvo pripremiti coko ganas:

Zagrejati slatku pavlaku sa secerom do vrenja, a zatim skloniti sa ringle i dodati cokoladu iseckanu na kockice i mesati dok se sve dobro ne sjedini. Ostaviti da se ohladi. 

Umakati piskote u kafu, zatim svaku iseci na 3-4 komadica. 
Redjati na dno svake case. Zatim sipati malo fila, a potom cokoladnog fila, pa ponoviti postupak. Na kraju posuti kakaom i ukrasiti cokoladom po zelji.


Primer cokoladnih ukrasa:


Prijatno. :)


Нема коментара:

Постави коментар