среда, 30. децембар 2015.

Keksici sa glazurom


I evo konacno recepta za keksice, kao sto sam i obecala. Bebac mi je bolesljiv vec nekoliko dana, pa se priprema malo oduzila.

Svake godine volim da ih pravim, nekako mi upotpune divnu novogodisnju atmosferu. Prosle godine su izgledali ovako


A ukoliko i sami zelite da ih napravite izvolite recept i nekoliko ideja ili sami pustite masti na volju i pravite svoja mala umetnicka dela. Divni su i kao pokloncic kada ih umotate u foliju pa npr ukrasite nekom masnom, zatim ispisete poruku po zelji, opcija je mnogo... Iznenadite drage ljude. 

Od sastojaka vam je potrebno: 

za keksice:

1 jaje
130 g putera ili margarina sobne temperature
350 g brasna + za razvijanje testa
5 kasicica meda 
180 g secera u prahu 
1 kasicica sode bikarbone
2 kasicice mlevenog djumbira
1 kasicica cimeta

Priprema:
Sve sastojke sipajte u ciniju i umesite testo (mozete i mikserom sa nastavcima za testo).
Staviti u prozirnu foliju. 

Ostavite u frizideru minimum sat vremena (moze i preko noci). 
Prebacite na pobrasnjenu povrsinu i istanjite testo na oko 3, 4 mm.
Modlicom secite oblike, pa od viska opet umesite testo i tako ponavljajte dok ne potrosite sve. 

Peci 9 minuta na 180 c, bez ventilatora. Keksici treba da ostanu svetliji.

Ovo je kolicina za 3 velika pleha. 


Glazura:

1 belance
200 g secera u prahu
Par kapi limuna
Prehrambene boje

Priprema

Malo umutiti belance, pa dodavati malo po malo secera u prahu i na kraju par kapi limunovog soka.
Ukoliko zelite guzcu strukturu (sto je dobro za izvlacenje kontura), dodajte jos malo secera u prahu, a ukoliko zelite redju (za popunjavanje vecih povrsina), dodajte jos par kapi vode. 
Prebacite u spric ili kesu i uzivajte... :)


*Mozete slamcicom napraviti rupe i kasnije iskoristiti kao ukras za jelku.

Kada se tek ispeku treba ih ostaviti na plehu jos desetak minuta da se stvrdnu, a pre toga mozete opet izbusiti rupu ukoliko se  zatvorila tokom pecenja, jer su nakon pecenja jos uvek mekani.


*Takodje, ako zelite da uopste ne rastu (mada ce tako biti malo tvrdji), nemojte da stavljate sodu bikarbonu.

*Mozete dodati i 1 kasiku kakao praha, kasiku secera i kasiku mleka za tamnije testo.

*imate opciju i da ih umacete u otopljenu cokoladu 



A ovo je moj muz crtao..


A ovo mi ne doneo kada sam rekla da mi se jede nesto slatko. :D


Nadam se da ste uzivali i da sam vas makar malo inspirisala. 
Volite li i sami da pravite ove keksice? :)

9 коментара:

  1. Hvala Mila na receptu,nadam se da ce Maksim brzo ozdraviti.Ja jedva cekam da napravim ove keksice jer deluju divno. :-* :-*

    ОдговориИзбриши
  2. Super su ti Mila keksici. Ja ih slicno pravim, mada cu probati i tvoj recept. Ove godine sam ih prvi put pravila mojim malim decacima i bas sam ih dobro ukrasila da sam posle stotinak komada prodala :-) rado bi ti poslala slike svog umetnickog-mama moze sve umeca :-) srecna nova godina tvojoj porodici i tebi, sve naj naj!! Iva

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Iva, mozes mi poslati mail ako zelis, volela bih da vidim. :**
      mila.vujisic@gmail.com
      I takodje zelim sve najbolje za novogodisenje praznike. <3

      Избриши
  3. Koliko dugo se peku i na koliko stepeni? :)

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala na receptu! Procitah gomilu..pa nikako da presecem i po nekom i napravim.. sad cu po tvom:)) ako moze odgovor, koliko dugo si ih pekla? Jel oko 10min. I da li kao mesavina zacina moze da se iskoristi ona vec gotova za u kesici za kuvano vino (mleveni djumbir, karamfilic, cimet, vanila)..sta mislis?
    Hvala unapred!
    Poljubac za Maksima da ozdravi!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne znam kako mi je promaklo, sada dopisujem u samom receptu..
      Moze naravno, kakvu god kombinaciju volis, samo je kolicinski bitno. :)
      A peku se 9 minuta na 180c - bez ventilatora, treba da ostanu svetliji. :)
      Hvala puno... 😘😘😘

      Избриши
  5. Hvala na receptu! Procitah gomilu..pa nikako da presecem i po nekom i napravim.. sad cu po tvom:)) ako moze odgovor, koliko dugo si ih pekla? Jel oko 10min. I da li kao mesavina zacina moze da se iskoristi ona vec gotova za u kesici za kuvano vino (mleveni djumbir, karamfilic, cimet, vanila)..sta mislis?
    Hvala unapred!
    Poljubac za Maksima da ozdravi!

    ОдговориИзбриши